Vektoring konference: Sladění lidí ve firmě je klíčové pro dlouhodobý úspěch
- Lída Kiselová
- 15. 11. 2024
- Minut čtení: 3
Aktualizováno: 11. 11.

Lída Kiselová se přes 13 let zabývá fungováním a výkonností týmů, firem a procesů. Stála u zrodu konferencí BeExcellent a Lean Summit CzechoSlovakia, která je v současnosti největší událostí zaměřenou na neustálé zlepšování, a dalších projektů Lean Institutu Slovakia&Czechia. Především je však spoluzakladatelkou společnosti FasterFish zaměřené na rozvoj organizací, pod jejíž záštitou proběhl první ročník Vektoring konference, kterému je věnován tento rozhovor.
Lído, máte dost zkušeností s různými typy eventů a akcí. Co vás vedlo k organizaci Vektoring konference – o čem je?
Vektoring konference je koncipována jako událost pro majitele a manažery firem. Vytváří prostor zastavit se, na chvíli nechat operativu stranou a v klidu si popřemýšlet nad věcmi, které do budoucna ovlivňují úspěch firmy. Ten může mít různé podoby – adaptace na nové podmínky, inovace, snížení fluktuace lidí nebo něco úplně jiného. Společným jmenovatelem, který nás ke všem těmto úspěchům výrazně posouvá, je zdravá firemní kultura, která v lidech probouzí chuť dostat ze sebe to nejlepší.
V čem byste řekla, že se tato konference odlišuje od ostatních?
Konference je unikátní svou nadoborovostí, lidskostí, hloubkou a skladbou programu, v němž na sebe navazují jednotlivé části, které postupně gradují k hlavní myšlence. Přináší jednak poznatky moderní vědy, sdílení letitých zkušeností lídrů, kteří vybudovali úspěšnou firmu, a pak interaktivní část, kde mezi sebou účastníci diskutují a konstruují vlastní řešení s využitím týmové synergie.
Lído, máte dost zkušeností s různými typy eventů a akcí. Co vás vedlo k organizaci Vektoring konference – o čem je?
Vektoring konference je koncipována jako událost pro majitele a manažery firem. Vytváří prostor zastavit se, na chvíli nechat operativu stranou a v klidu si popřemýšlet nad věcmi, které do budoucna ovlivňují úspěch firmy. Ten může mít různé podoby – adaptace na nové podmínky, inovace, snížení fluktuace lidí nebo něco úplně jiného. Společným jmenovatelem, který nás ke všem těmto úspěchům výrazně posouvá, je zdravá firemní kultura, která v lidech probouzí chuť dostat ze sebe to nejlepší.
V čem byste řekla, že se tato konference odlišuje od ostatních?
Konference je unikátní svou nadoborovostí, lidskostí, hloubkou a skladbou programu, v němž na sebe navazují jednotlivé části, které postupně gradují k hlavní myšlence. Přináší jednak poznatky moderní vědy, sdílení letitých zkušeností lídrů, kteří vybudovali úspěšnou firmu, a pak interaktivní část, kde mezi sebou účastníci diskutují a konstruují vlastní řešení s využitím týmové synergie.

Kdo na Vektoring konferenci vystoupil a o čem mluvil?
Prvním přednášejícím byl Tomáš Kisela, spoluzakladatel FasterFish, který otevřel přednášku zajímavou statistikou. Když ztrojnásobíte počet zaměstnanců, tak vám spadne průměrný zisk v přepočtu na jednoho zaměstnance na polovinu. S pomocí teorie her ukázal na příkladech, proč s rostoucím počtem lidí ve firmě přibývá nesprávných rozhodnutí a jak mizí sladění v týmů. Osvětlilo se tím, proč spolupráce větších skupin lidí vyžaduje jiné dovednosti, než jsme zvyklí.
Na toto pak krásně navazovala další přednáška v podání Vladimíra Josefa Dvořáka, špičkového kouče v oblasti vedení lidí a experta na rozvoj organizací. Vladimír ukázal v širších souvislostech, jak se firemní kultura chová, že je to živý systém a má nějaké stále se opakující etapy, které ovlivňují to, co lidé uvnitř firmy dělají a zažívají. Krásně demonstroval, jak se kultura skládá z příběhů a témat, která sociálním systémem hýbou.
Kteří úspěšní lídři českého byznysu promluvili na vaší konferenci?
Poutavý příběh v rozhovoru s Janem Korbelem sdílela bývalá HR manažerka firmy Hoerbiger Žandov, paní Michaela Smit. Pro mě bylo zajímavé slyšet, jak trnitá byla cesta plná zdánlivě banálních kroků ke skutečné změně, která posunula věci vpřed.

Dalším váženými hosty byla paní Kateřina Čapková, místopředsedkyně představenstva a finanční ředitelka společnosti EXCON a.s. a pan Miroslav Jakubec, předseda představenstva společnosti Servis Climax a.s. Oba sdíleli své příběhy, o jakou firemní kulturu se vždy snažili a jak jim pomohla dopracovat se od malé firmy až k miliardovým obratům.
Co vás nejvíce na konferenci překvapilo?
Na konferenci byli jednatelé a manažeři z opravdu různých odvětví. Od mateřské školky, přes moderní IT firmy až po výrobní korporáty. Je pro mě okouzlující, jak se tito různorodí lidé v otázkách budování zdravé firemní kultury krásně obohacují, doplňují a společně hledají nová zajímavá řešení. Právě ona různorodost a možnost porovnávat si názory s někým z naprosto jiného prostředí je jednou z přidaných hodnot, o které účastníci často mluví.

Vím, že plánujete pokračování této nové tradice. Znáte už zaměření dalšího ročníku?
Již teď víme, že pozornost druhého ročníku zaměříme na změny ve firmách. Vedle firem s klasickým pracovním modelem fungování se podíváme blíže i na firmy, které využívají plně remote nebo hybridní model fungování. Budou otevřeny dva tematické streamy, kde bude k vidění více praktických příkladů a prostor pro sdílení zkušeností. Každý rok vše potřebné čtenáři najdou na stránkách akce konference. Srdečně vás všechny zveme a těšíme se.





