top of page

Formulace strategie a vize

  • Obrázek autora: Lída Kiselová
    Lída Kiselová
  • 7. 11.
  • Minut čtení: 2

Aktualizováno: 13. 11.

Máte pocit, jako by vám ve firmě chyběl společný směr?

Operativa nějak funguje, ale jakmile se objeví něco důležitého, management těžko hledá společnou řeč.

Spouštíte každoročně řadu „strategických“ iniciativ, které vás stojí spoustu úsilí, ale firma jako celek přešlapuje na místě?

ree


Společný směr


Tvorba ucelené strategické vize a její naplňování je jedna ze základních rolí vedení firmy. Najdeme řadu knih, které shrnují úspěšné praktiky z různých oborů a firem.

Na dvou vlastnostech dobře uchopené strategie však panuje shoda:


Jednak vytváří společný pevný základ, který firmě umožňuje agilně a flexibilně reagovat na změny, kterým firma čelí z trhu i zevnitř.

A jednak obsahuje proaktivní kroky, díky kterým firma zlepšuje do budoucna svoji pozici na trhu a zvyšuje svoji hodnotu. Ať jde o zavedení nové metody či technologie, nebo zásadní inovaci procesu, produktu či služby.


A tak plánujme!


Firmy tráví formulací strategie celé dny, zakončené pocitem uspokojení z vykonané práce. Není však už tak časté vidět strategii přeměněnou v opravdový pokrok.


Příčiny bývají dvě:


  1. Vytvořená strategie není ve skutečnosti strategií firmy, která by ji mohla někam posunout. Je to soupis přání jednotlivých manažerů, který vznikl jako kompromis poslepovaný z předem vymyšlených nesouvisejících nápadů. I když se z nich část uskuteční, pokrok pro firmu bývá zanedbatelný.


  2. Vytvořená strategie existuje jen na papíře. Aktivní naplňování strategie totiž znamená změnu, která nějakým způsobem zasahuje do zavedených zvyků a pravidel. Je zábavné mluvit o tom, jaké by věci měly být, ale skutečně to změnit, to je řádově obtížnější.


ree


Smysl a akce


Klíčem úspěchu strategie je její srozumitelnost. Přímá linka od obecného dlouhodobého rámce vize-mise-hodnoty přes jasně související střednědobé strategické iniciativy až po zcela konkrétní taktické kroky na další kvartál.


Tato linka ukazuje lidem smysl a logické návaznosti všech činností. Zároveň funguje jako předem známé kritérium umožňující konstruktivní diskuzi. Výsledek je tak skutečná shoda, kterou všichni podporují a cítí tolik potřebný závazek k jejímu naplnění.



Jak vás můžeme doprovázet?


Mise, vize, hodnoty

Konvergenční workshop

Formulace strategických iniciativ vedoucích ke zlepšení pozice společnosti na trhu. Rozpracování do konkrétních taktických kroků zajišťujících reálný pokrok.


Kvartál impuls

Konstruktivní worshop

Retrospektiva, reflexe. Reakce na nové informace a překážky, adaptace strategie.


Executive coaching

Coaching & mentoring

Koučink a mentoring manažerů a lídrů při naplňování strategie, stanovování taktiky a vtahování ostatních.



Nechte si od nás navrhnout řešení na míru


ree

bottom of page